Joulun jälkeen tuli muutama vapaapäivä vietettyä tallilla samoin uuden vuoden jälkeen sunnuntaina tuli hetki vietettyä samoissa merkeissä. Ei mitään ihmeenpää saanut aikaiseksi. Muutaman kohdan kuntoon ja sitten taas uuden ruostekohteen "kimppuun". Vasemmalle takapenkin etuosaan sain kulmapalan aseteltua siten, että siihen voi aikanaan lattiapellin kiinnittää. Melkoisen "hapero" kohta oli, mutta nyt hieman paremmassa kunnossa. Kardaanitunnelin alla oli sitten seuraava paikauskohde, jossa joutui osittain tekememään kahteen kertaan saman kohdan, kun vanha pelti meni "puhki" hitsattaessa. Mutta ajan kanssa tuli kuntoon. Totesin taas kerran, että on tämä hidasta hommaa, mutta minkä sille voi. Moottorin alla olevasta palkista löytyi paikattavaa, mutta sen paikkauksen joutui keskeyttämään, kun hitsauslaitteen suojakaasu loppui. Mutta paikkauspellin sain muotoiltua valmiiksi odottamaan seuraavaa kertaa.
Varsin paljon on ollut myös hitsaussaumojen viimeistelyhommaa. Suorat osuudet onnistuu tekemään yleensä kulmahiomakoneen hiomalaikalla (6 mm) ja suorahiomakoneella, mutta nurkkien viimeistely on ollut haastavaa. Erilaisia hiomapäitä porakoneessa on tullut kokeiltua, parhaiten siinä on toiminut erilaiset koneviilan terät. Kaverilta sain vinkin, että porakoneessa ei välttämättä kierrokset riitä. Joten kokeilin suorahiomakoneella, jolla "lastut" alkoivatkin sitten paremmin "lentämään". Joten taas tuli jotain uutta opittua.
 |
Takapenkin etuosa vasemalla lattian kiinnityspelti |
|
|
 |
Paikkauskohde kardaanikotelossa, paikattu nyt
|
|
 |
Paikkauskohde moottorin alapalkissa oikealla, jäi kesken
|
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti