Viikonloppuna vietettiin kaverin kanssa taasen tallissa. Tällä kertaa asennettiin ensin vasemmanpuolen kynnyspalkki paikoilleen. Samalla purin edm palkin jatkona olleen etuosan palkin (moottoritilan puolelta) kokonaan pois ja sen tilalle asennettiin uusi osa, jonka kaveri oli kasannut Saksasta tilaamastani alaosasta ja hänen itse tekemästä yläsosasta. Hieman oli hankaluuksia saada kynnyspalkki ja jatko-osa oikeaan asentoon ennen hitsausta. Mutta onnistui kuitenkin. Sen jälkeen kynnyspalkkiin liitettiin keskimmäinen poikittaispalkki sekä takapalkki, jossa on nostotunkin korvake.
Seuraavana päivänä kasailtiin etummaiset poikittaispalkit sekä aiemmin tehty kaareva "taideteos". Kaareva osa tuli siis poikittaispalkkien väliin kardaanitunnelin alaosaan ja sen yläpuolella pyörii kardaani toivottavasti sitten joskus. Kyseisten osien asennuksessa riitti haastetta, mutta pala kerrallaan muotoiltiin asettelua ja sitten vihdoin saatiin osat hitsattua kynnyspalkkeihin ja kardaanitunneliin kiinni.
Minulle jäi sitten tuleville talli-illoille runsaasti hitsattavaa ja hiottavaa viikoloppuna asennetuissa osissa. Ohjaamon runkopalkisto alkaa olla melkein valmiina, oikealla edessä kynnyspalkin jatko pitää vielä purkaa ja asentaa uusi osa. Kaveri on uuden osan jo valmistellut samalla tavoin kuin vasemmalle puolella. Kynnyspakkien jatko-osissa taaksepäin on vielä asennettavaa, vaikka niiden alapuoliset osat on jo hankittu Saksasta. Nykyiset palkkien yläosat ovat yhtä huonokuntoisia kuin edessäkin. Joten pohdittavaa riittää jatkossakin.
 |
Kynnyspalkki paikoillaan vasemmalla puolella
|
 |
Kynnyspalkin jälkeisen palkin asennusta vasemmalla edessä |
|
|
 |
Etuosan palkki paikoillaan
|
 |
Keskimmäiset poikittaispalkit (harmaat) paikoillaan ja etummaisten poikittaispalkkien (mustat) asennusta. Keskellä "taideteos", joka asennettiin kardaanitunnelin alaosaan.
|
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti