Pohjamassan raavinta eteni melko hyvin aiemmin, mutta taka-akselin kohdalla tuli sitten mietittävää. Kuinka akselin yläpuolelta ja kardaanitunnelin päästä saisi massan poistettua? Kokeneemman kaverin kanssa juttelin aiheesta ja todettiin, että taka-akselisto pitäisi poistaa. Akselin tilalle pitäisi sitten kehitellä joku teline, jotta auton pystyisi siirtämään ulos. Siinä sitä on nyt ollut sitten miettimistä. Kun selkeää kuvaa telineen rakenteesta ei ole vielä mieleeni ilmestynyt, päätin aloitella akselin purkamista. Kokeilin iskunvaimentimien pohjaruuveja avautuvuutta, hyvin näytti sentään ne avautuvan molemilla puolilla. Kardaaniakselin mutterit myös avautuivat hyvin. Mutta muutamat muut akselistoon liittyvät mutterit olivat ja ovat edelleen vielä avaamatta. Lisätyökaluja ja -asennetta odotellessa päätin sitten ryhtyä irroittelemaan oikean takapyörän ripustusta. Jouseen sai hyvin asennettua jousilukot ja iskunvaimentimen yläpää aukesi myös hyvin tavaratilan puolella, vaikka hieman "jysähtäen". Iskunvaimentimen alapään kanssa sai sitten tehdä hieman enemmän töitä, että se irtosi sijoiltaan. Hyvä oli sekin ottaa esille, koska joku aikaisempi korjaaja oli sitä teipilläkin korjannut? Joten taitaa auton kaikki iskunvaimentimet olla vaihtokuntoisia? Lopulta sitten sain jousen irroitettua paikoiltaan ja jousilukot poistettua. Homma jatkunee sitten vasemman puolen takajousen kanssa. Ihan hyvää hommaa tämä oli aivoille, kun joutuu miettimään hommaa ihan itse. Aiemmassa projektissa minulla on ollut aina joku kaveri mukana, joka on jousenirroitushomman osannut. Toivotaan että taka-akselin loputkin kiiinnitykset avautuvat ilman apuja.
 |
| Jousilukot, jousi ja iskunvaimentaja |
 |
| Vasemman takapyörän ripustus jousen irroituksen jälkeen |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti