Aloittelin viikonloppuna moottoripurkua. Ponttoonin konepelti on tunnetusti melko niukasti avautuva, joten se piti ensin poistaa. Neljällä pultilla se oli kiinni ja tietysti yhden kanssa sai tehdä enemmän hommia. Loppuen lopuksi pultti ei avautunut vaan repesi tukirakenteesta. Joten siinä tuli lisää peltihommia myöhemmille ajoille. Konepelti sitten säilytykseen ja moottorin liitoksia katselemaan. Samalla laskettelin jäähdytysnesteet ja moottoriöljyn alas moottorista. Samoin poistin öljyn suodattimen. Hieman hommia helpotti aiemmin hankittu nostolaite ja asentajanalusta.
 |
Termostaatti |
Kyseisessä mersussa on ilmeisesti jonkun toisen mallin termostaatti, kun se poikkeaa kovasti toisen ponttoonin vastaavasta. Termostaattiin liittyvät vesiletkut olivat tosi huonossa kunnossa, joten ne pitää uusia. Aika hyvin letkut irtosivat ja piirtelin muistiin niiden sijainnit.
Seuraavaksi sitten laturin kimppuun. Kiinnityspultit aukesivat hyvin, mutta alimmaistra pulttia ei saanut irti lainkaan. Siispä sitten jäähdyttimen poistoon, jonka jälkeen pääsi laturin alapulttiin kiinni. Seuraavaksi jatkoin lämmityslaitteen vesiletkujen irrotuksella moottoorin kyljestä sekä öljynpainevarottimen johdon irrotuksella sekä pissapojansäiliön positolla. Lämpömittarin johto irtosi myös hyvin ja varovasti asettelin sen sivuun. Aiemmassa projektissa onnistuin moisen rikkomaan, koska sisällä kulki jotain alkoholipitoista ainetta, joka pääsi karkuun johtoa taivuttaessa. Lopuksi sitten katselin moottorin kiinnityspulttien sijaintia moottorin nostoa suunnitellen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti