Eilen ilta taasen vietettiin konemestarin kanssa remonttihommissa.
Hain hänet kotoa Lempäälästä ja ajelimme sitten Kangasalalle hakemaan takajarrurummut
sorvaamosta. Kaverini oli ne vienyt sinne aiemmin, joten rummut löytyivät
valmiina. Sitten suuntasimme mökille tallihommiin
Takajarrurumpujen sovittelussa paikoilleen ilmeni edelleen
ongelmia, jotka johtuivat ilmeisesti käsijarruvaijerin jumiutumisesta. Joten
oikean takajarrun osat sitten purettiin pois ja ryhdyttiin käsijarruvaijerin
virkistykseen. CRC ja tippakannun öljy vaijeriputkeen sekä lukuisat
käsijarruvivun vedot ohjaamossa tuottivat sittenkin tulosta, vaijeri liikkui
paremmin. Käsijarruvaijerin toista päätä ei voitu avata, koska joku edellinen
remonttimies oli hitsannut koko kardaanitunnelin umpeen. Jarrumekanismin
uudelleen kasaus (pura ja kokoa tuntui jotenkin tutulta) ja rummun sovittelu
onnistui hyvin. Ja sama touhu toteutettiin myös toisella puolella. Koska auton
molemmat takapyörät olivat ilmassa, laitettiin mersu hetkeksi käyntiin ja
konemestari laittoi vaihdetta silmään. Tosi turvallisen näköistä puuhaa. Savun
keskellä seurailin sitten renkaiden pyörimistä, hyvin tuntui pyörivän eivätkä
jarrut kuumenneet. Joten takajarrut olisivat nyt kunnossa näillä näkymin.
Vielä ehdittiin asennella vasemman etujarrun kengät
paikoilleen. Jarrujen jouset (kaksi) olivat niin kireitä, että oli pakko avata
pyörän laakerointi jousien asennuksen ajaksi. Samalla sain oppia, kuinka pyörän
laakerointi kiristetään oikeaoppisesti. Jarrurummun hionta jäi sitten minun
hommaksi seuraavalle kerralle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti