2020-10-14

Purkua, purkua

Viime viikolla Saksasta tuli osia, joita tilailin aiemmin. Lattian poikittaispalkit eteen (päässä tunkin paikka), etusivupalkin alaosat, ylä- ja alatukivarren lukitusmutterit (kaksoiskierre) sekä eturipustusten kumeja. Lisäksi kaveri taitteli pellistä sivupalkit kahdesta osasta sekä lattian poikittaispalkit keskelle. Maalailin sinkkimaalilla edm palkit sisäpuolelta odottomaan yhteenhitsausta. Aika homma niistä on tulossa, ensin pitää purkaa vanhat palkit, hitsailla uudet palkit kasaan ja sovitella ne paikoilleen. Mutta sitä sitten myöhemmin. Kovasti yritän nyt purkaa autoa lopuista varusteista, että pääsen pyörittämään koria grillissä. Eilen irroitin sulakerasian ja merkkailin johtojen kiinnitykset ja tänään purkasin pääjarrusylinterin, vaihteiston vipusysteemin sekä jarru- ja kytkinpolkimet. Pääjarrusylinteri näytti tosi ruosteiselta, mutta aika helposti kiinnitykset kuitenkin avautuivat. Ilmeisesti sylinteri vielä toimii, kun se "pisti vastaan" irrotusta eli polkimeen kytketty "tappi" työntyi kokoajan ulospäin. Alla kuvia viimeksi tehdyistä puruista. Niiden seurauksena tulee mökille lisää hiekkapuhallettavaa. Siellä odottaakin valmiina vasemman puolen ala- ja ylätukivarret sekä moottorin alustapalkki myös hiekkapuhallusta.

Moottorin alustapalkki ja vasen ala-ja ylätukivarsi odottaa hiekkapuhallusta
Sulakerasia irrotettuna
Pääjarrusylinteri, jarru-ja kytkinpolkimet sekä vaihteiston vivusto irrotettuna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti